Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 12 februari 2011

Stylish Blogger Award

Men ser man på, jag har fått ett pris för stilfull blogg!! Jäklars vad kul! Efter lite efterforskning visade det sig att den kom ändå ifrån de norrländska skogarna :). Tack så hemskt mycket!

Nu har jag förstått att det kommer en del ansvar med att få denna utmärkelse, jag måste: berätta åtta saker om mig själv som ni inte redan vet, jag måste även lämna ifrån mig utmärkelsen till åtta andra bloggare och tala om för dem att de har fått priset samt länka till den som gav mig utmärkelsen. What the heck! Jag tar stolt emot priset för stilfull blogg och öppnar mitt hjärta för att berätta för er att:

1. Jag är vegetarian.
2. Jag sover naken ;).
3. Jag vill lära mig att dansa lindy hopp eller swing.
4. Jag har spelat klarinett flera år (inte längre dock).
5. Jag letar efter ett piano.
6. Jag har genomgått en afrikansk skyddsceremoni vilken inkluderade små inristningar /tatueringar i huden, på 18 ställen! Japp, helt sant!
7. Jag har spelat afrikanska trummor på ett tyskt hotell i Ghana.
8. Jag är svag för chips.

Jag vill förstås lämna priset vidare men sånt här tar ju förstås lite tid. Det är ju inte varje blogg som har gjort sig förtjänta av ett pris. Här måstes granskas och poängsättas. Återkommer med åtta pristagare så snart juryn har enats ;)!

Den som delade ut priset till mig var Hanna som skriver i bloggen det som händer hos mig.

Tack Hanna!

2 kommentarer:

Annika sa...

NÄMEN! jag har också spelat klarinett. Hade det som huvudämne i gymnasiet tillochmed! Äger 4 st klarror tror jag! :)
Nu kan vi spela 'köp varm korv' tillsammans! :D

Fröken Pralin sa...

Va? är det sant, vad roligt ha ha! Jag har faktiskt funderat på att försöka leta upp en gammal klarinett för att se om jag fortfarande kan spela :). Jag var tvungen att sälja min när jag slutade spela då den var gjord av trä och inte mår bra av att bara ligga oanvänd. Om jag någon gång kommer hem till dig måste jag få prova! Kram