Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 16 oktober 2010

Ballroom Rumble #8

"Fröken Pralin" är en blogg som handlar om Rockabilly, veteranbilar, burlesk, loppisfynd m.m. Dock har Fröken Pralins blogg inte funnits så länge varav många händelser och arrangemang redan har ägt rum i år, endast några få "happenings" återstår. Därför tänkte jag ge mina läsare en återblick på sådant som jag och min sambo redan har varit på, innan bloggen kom till :).

Låt se, burleskshowerna har jag redan skrivit om och förutom de så är ju oktobermånad en viktig månad i den världen då Burleskfestivalen på Berns ger rum då (se länk i vänster spalten). Första tillställningen bör därför ha varit Ballroom Rumble #8 som ägde rum i Nyköping 1:a maj i år.


På denna Rumble var det fantastiska grupper som spelade, The GoGetters, The beat from the Palookaville, Billy & the Kids etc. Mina egna favoriter är The beat from the Palookaville som äntligen ska/har släppt en skiva. Pratade med sångaren i gruppen på senaste Rocketroom och då meddelade han att den skulle släppas i oktober :), I like a lot!













Årets Rumble lockade många besökare, stället var verkligen "smockat" en del av kvällen. I entrén stod Gina ifrån "Americana Classic Vintage" och sålde kläder och i "innerrummet" stod bl.a. Peter ifrån "Retromega" och sålde "50-talets bästa vänner", "Reseguide till 50-talet" m.m.

Jag vill påminna er om att den 30 oktober går nästa Rumble, "Halloween Rumble", av stapeln på Temakrogen i Nyköping av stapeln. Rocket Overdrive och The Moonstompers är några av grupperna som kommer att spela under kvällen. Ni kommer väl?

Inga kommentarer: