Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 25 oktober 2010

Qvartinge Antikhandel+fynd=sant

Det fanns väldigt mycket fint på antikhandeln i Qvartinge och det var många saker som jag stod och funderade över men i slutänden avstod ifrån. Jag kände att jag fick ett ha begär och jag måste verkligen försöka att hålla mig då jag faktiskt behöver bli av med lite saker innan jag börjar att inhandla nytt. Ser fram emot när vi kan börja rensa och sälja av en del. Vissa saker kommer att säljas genom butiken "Fröken Pralin", andra saker på loppisar och resten får vi skänka till välgörenhet eller något liknande :). Fast hey, det går ju inte att motstå precis allt och det jag köpte var exakt vad jag hade letat efter i hela mitt liv ;).



Veckotidningar (25 kr/st) som blir jättesnygga att rama in och sätta upp på väggen. Omslagen är fantastiska!

En tidning ifrån 1935, lite mer romantiskt omslag (30 kr).

En reklambild (20 kr). Vi stod och funderade över vad den egentligen gör reklam för och vi kom fram till att det måste vara att trubaduren gör reklam för sig själv ;).

Varning för kommande vuxenbilder, hittade nämligen några gamla "Piff" tidningar :).

10 kr styck kostade dem, ett riktigt fynd!


Mittuppslagsbilder.

Vacker baksida.


Bikinibilder.

Reklam/annons i tidningen.




Vackra bilder på baksidan.

Jag kommer definitivt att åka till Qvartinge igen och då tänker jag se till att jag har mer tid. Det fanns en del kläder på tredje våningen som jag skulle vilja titta lite närmare på och sen hade de en del stringhyllor som jag gärna hade kollat lite närmare på :).

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Vilka kap! Hur snygga bilder som helst. Apråpå vuxenbilder, dock undrar jag när "lektyr" blev "lektyr" if you get my point...
Kram