Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 6 oktober 2010

"Öppen Hand"

Här kommer bilder på de fynd jag gjorde på "Öppen Hand" igår, som jag utlovade. Vad tycks?


Den fina barnstolen, som jag bara älskar! Titta bara på alla detaljer den har.






Nästa fynd, en gammal frän pirra :). Den var i väldigt bra skick, kostade 35 kronor och var jätteskön att dra. När man väl är hemma med alla varor är det bara att fälla ned det stora handtaget och sedan bära den i det lilla. Praktisk och väldigt snygg!



"Dragskon" som stänger till pirran/väskan.

Hittade denna på leksaksavdelningen. Två gamla klippdockor i papp med tillhörande kläder. Vet inte om påsen är orginal men resten är nog det. "Baby Doll" heter dockorna och kostade 2.75 kr en gång i tiden. Idag kostade de 10 kr. Har en liten leksakssamling som den kommer att hamna i, måste se till att fotografera min samling så att ni, mina läsare får ta del av den :).






Skulle ni av en händelse känna till något om de saker jag visar i min blogg så skulle det vara jättekul om ni ville berätta om dem för mig.

Inga kommentarer: