Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 6 oktober 2010

Sumpens loppis.

Varannan söndag är det en man som ordnar med loppis nere i ett industriområde här i Nyköping. När det inte är loppis har han auktion så söndagar är en loppis alternativ auktionsdag för mig och min sambo. Vid tre tillfällen har jag hyrt ett eget bord hos "Sumpen", som mannen heter. Som ni förstår så samlar vi ju på oss en del som vi faktiskt inte behöver under alla våra loppisresor :). Nog för att min sambo ofta kör med: "det kan bli brist på saker och då är det bra att jag har dem" men nä, det är dags för lite rensning i våra skrymslen. I helgen som var samlade jag därför ihop en rejäl hög med alla möjliga saker som jag tog med mig till "Sumpen" i söndags. Min sambo var upptagen på gården så jag tog med min lillebror istället.

Det var inte så mycket folk som sålde och inte heller så många besökare som kom men jag fick en del sålt iallafall. Vissa grejer sålde jag superbilligt, jag kände att jag verkligen ville bli av med en del saker och inte släpa med dem hem igen. Min bror sålde också en del av sina leksaker så han var nöjd när dagen var till ända. Om två veckor är det dags igen och jag bokade ett bord redan i söndags och då kunde jag lämna kvar mina saker, vilket var bra.

Jag hade med mig en del saker ifrån "Fröken Pralin" som jag sålde. Dessa saker tog jag lite mer för men jag var nog fortfarande väldigt billig.

Saker ifrån "Fröken Pralin"

Andra saker som jag sålde billigt.
Lite kläder.
Hade med mig lite burkar, servetter och brickor av denna modell. Sålde/säljer dem för 50 kr.

Om ni vill fynda kan jag verkligen rekommendera "Sumpens" auktioner men schhhh säg det inte till någon för då kanske priserna höjs till skyarna ;).

4 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Ni får ta med mig på en hel loppishelg nån gång.
Kram Fancy

Fröken Pralin sa...

Jaa, en kombinerad loppis och utekvällshelg kanske? Då ska vi åka till Taxinge slott där har de över 100 olika fikabröd att välja på ;)! I like!

Fancy Lane sa...

JA! Det har jag alltid velat prova. Kanske ska vi börja planera in en helg redan nu när ni vet att det är nåt bra på g i fyndväg. Vi står för att va fynden på uteställena ;-)

Fröken Pralin sa...

Jag tycker verkligen att vi ska planera in en helg. Ge mig ett föslag Fancy, du har nog mer uppbokat än vad jag har. När helgen sen är inbokad så ser vi till att planera en rejäl loppis tur :). För övrigt, tack för alla inspirerande förslag du ger mig :). Kram