Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 16 oktober 2010

De Palma Hot Rod Mayhem 2010

Den 5:e juni ägde årets De Palma Hot Rod Mayhem rum i Västberga. Vädret var på arrangörernas sida. Solen sken och det var lagom varmt, vilket lockade mycket folk. Trots att området inte är särskilt stort så finns det mycket att titta på, inte bara bilar utan även snygga och fräna människor och ett relativt stort utbud av De Palma kläder samt lite annat smått och gott. I år spelade "The GoGetters" så dagen kunde väl knappast bli bättre? Dessutom var Sveriges Televsion på plats för att filma inför programmet "Biltokig" som jag hoppas att ni såg för någon månad sedan på tv? Gissa vem som kom med i tv ;), japp lilla Fröken Pralin, jag syns i någon sekund långt bak i bakgrunden men Hey, that was the beginning of my five minutes of fame ;)!


Denna bil är målad på ett sätt att det ser ut som att den är gjord av trä. Mannen som byggt den sa att den mest är för att titta på för att köra den är inte särsklit bekvämt. Jag kan meddela att mannen var rätt lång, så det är inte svårt att förstå vad han menade ;).

ok, här är jag på TV!!! Ser ni mig, det är jag som står i den turkosa klänningen och vit kofta ovanför trappan. Jag gjorde mig galant i tv hi hi.


En fin bubbla. Älskar dessa bilar men de ska helst vara ifrån 63-eller tidigare.

Dagens snyggaste moped.

"The GoGetters"


Fin besök ifrån en tjej ur burleskgruppen Knicker Kittens.


Fräna bilar, fräna människor :).

Fräna människor, fräna frisyrer.

Och mitt i allt detta en liten Fröken som älskar "vingar" av dessa slag på bilar. Hon vet redan vad hon vill ha och hon är kräsen kan jag säga ;).

Frågar ni mig så är De Palma Hot Rod Mayhem en av årets höjdpunkter som sagt coola bilar, coola människor :).

Inga kommentarer: