Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 23 oktober 2010

Mysterium löst.

Minns ni att jag skrev om att vi hade fått en inbjudan till en rockabillyfest i Hålanda i våran postlåda? Det var ju bara vi som hade fått en inbjudan men den var inte adresserad till oss. Idag fick jag veta hur det låg till. Grannfrun frågade mig om vi hade fått en "rockabillygrej" i brevlådan. Jag svarade: "jaa..." lite frågandes, för grannfrun är nämligen över 70 år. Hon berättade då att hennes syster som inte är mycket yngre hade haft med sig inbjudan ifrån Göteborgstrakten där hon bor. Grannfrun sa att hennes syster hade varit väldigt mån och tydlig med att vi skulle få inbjudan och att det var viktigt då hon visste att vi älskar sådana tillställningar. Tydligen hade systern varit hos någon som inrett hela sitt hem i en 50-tals stil men hur festen och inbjudan kom in i bilden vet jag inte riktigt. Blev ändå väldigt glad, dels för att det olösta mysteriet var löst men också för att jag tyckte att det var så otroligt gulligt, snällt och omtänksamt att dessa äldre systrar snappat upp vårat intresse och sedan angagerat sig för att vi ska få kännedom om denna fest, Rockabillyröjet i Hålanda", fantastiskt! Tyvärr är det lite långt till Hålanda och vi hade ingen möjlighet att åka dit men jag kommer att spara den parfymerade inbjudan som ett minne ;).

I och med att jag inom kort kommer att börja renovera och inreda det hus som "Fröken Pralin" kommer att hålla till framöver har jag ägnat en del tid åt att sitta och kolla på alla häftiga auktioner som finns på Tradera. Jag har redan bjudit på en hel del auktioner och även vunnit några.

Här är t.ex. en våg som jag har tänkt ska stå inne på gästtoaletten som en liten snygg inredningsdetalj :).


Enligt informationen i auktionen så är detta en våg ifrån 50-talet av märket Hanson.

1 kommentar:

Clinen sa...

Åh, vilken läcker våg! =)