Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 16 oktober 2010

Nostalgifest i Vårgårda

Foto: bilden har jag lånat ifrån Sunjay Production AB, här hittar ni mer information om festen och festivalen som jag skrev om i det tidigare inlägget.

Så kom kvällen, den 12 juni 2010, och jag och Benny började att förbereda oss inför kvällens nostalgifest på vilken bl.a. Eva Eastwood och Cherry Tess skulle uppträda. Festen till ära tog jag på mig min nyinköpta rockabillyklänning ifrån London och stylade till mig så gott det gick i den lånade husbilen. Ur min gamla Philips radio strömmande glada toner och vårt humör var på topp, trots att vädret försökte göra allt för att få folk att stanna kvar i sina tält eller vagnar :). Efter lite god mat och gott vin svingade vi iväg till det gigantiska partytältet för att rocka loss. Både jag och min sambo skulle gärna lära oss att dansa Bugg eller Lindy Hop någongång i framtiden men just nu så är det nog så att vi dansar hellre än bra :).

Förberedelser i husbilen.

Kvällen löpte på, det var inte jättemånga som kom till festen, vädret fick nog en del att stanna hemma trots allt, men å andra sidan var tältet enormt stort vilket säkert fick skaran att kännas mindre än vad den egentligen var.

Dansgolvet i partytältet samt scenen på vilken gästartisterna uppträdde.

Jag vill verkligen rekommendera denna festival och fest för vi hade otroligt kul och vi träffade många härliga människor som liksom vi har fattat tycke för veteranbilar, rockabillyvärlden och gamla härliga ting. Vårgårda är ett väldigt litet samhälle men campingen som vi bodde på var helt ok. Nu var ju en del av byggnaderna provosoriska i och med att Tånga hallen hade brunnit ned.

Festlokalen börjar att fyllas.

Cherry Tess.

Publiken bestod av både unga och äldre.

Kvällens absolut bästa danspar, ett syskonpar. Om jag minns rätt var pojken endast 12 år och jag kan säga att hans danssteg var väldigt imponerande.

Jag hade kunnat ta många fler bilder under kvällen men tyvärr så tog batterierna i kameran slut. Vi kommer säkerligen återvända till festivalen nästa år så är ni sugna på att göra sällskap hojta gärna till. Vore ju hur roligt som helst om vi var ett gäng som åkte dit tillsammans!

Inga kommentarer: