Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 18 oktober 2010

Min nya hårtork, I love!

I söndags stod jag och sålde bl.a. lite "Fröken Pralin" prylar på "Sumpens" loppis i Nyköping. Det var en del loppisbord uppställda men tyvärr var det inte allför många besökare och framför allt inte besökare som var shoppingsugna. Jag kan säga att jag i princip gick plus minus noll i och med att jag fick betala för mitt loppisbord  och som vanligt kunde jag inte låta bli att fynda lite själv :). Mitt fynd denna gång gillar jag verkligen. Under ett av loppisborden som jag gick förbi såg jag en liten rund svart väska som drog till mig min uppmärksamhet.


Jag kunde ju inte bara gå förbi den utan blev nyfiken och tog upp den. När jag lyfte i handtaget insåg jag att det inte var en hattask utan något annat då den hade en del tyngd. Jag frågade kvinnan som hade loppisbordet vad det var och hon berättade att det var en gammal hårtork! Gissa om jag blev ivrig att se hur den såg ut :).


Innehållet i väskan: hårtork, en plastmössa/huva, en del i hårdplast som fungerar som "vanlig" fön samt en liten del till som jag inte riktigt vet vad den är till, än :).


Märket på hårtorken är AEG bellafoen.

Huvans snygga kant.

Sökte lite om hårfönen på nätet men hittade tyvärr ingen information om den. Ska leta lite mer noggrant vid ett senare tillfälle så får vi se om jag lyckas ta reda på vilket årtal den kan vara ifrån. Någon som kanske vet? Det enda som jag egentligen hittade var denna bild, som är tagen ifrån en annons på Blocket.

Foto: bilden är lånad härifrån.

Kvinnan som jag köpte hårfönen av berättade att hon och en väninna hade provat hårtorken och att den fungerade alldeles utmärkt. Nu återstår bara att prova hårfönen själv. Tänkte att jag ska inviga den i samband med att jag försöker mig på att skapa en 40-tals frisyr på det sätt som jag fick lära mig på Miss Madelins kurs för någon månad sedan :). Hårläggningsvätska har jag hittat och spolar har jag också. Här ska experimenteras :)!

1 kommentar:

Annika sa...

Oj vilken fabulös väska den kom i! Love it!