Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 5 oktober 2010

Fler bilder ifrån en tidigare loppislördag!

Jag är en Fröken som håller vad jag lovar ;), så här kommer fler bilder ifrån de fynd jag gjorde förra lördagen på mjölkcentralen.

På min jakt efter roliga och intressanta saker hittade jag, efter att ha rotat i en bananlåda med skräp, ett gammalt fodral ifrån 50-talet som man förvarar EP skivor i. Jag blev överlycklig för tro mig detta var ett fynd. När jag kom till kassan för att betala tittade ägaren på mig och frågade mig om jag skulle bli mycket ledsen om han inte sålde EP fodralet till mig. Jag såg lite förvånat på honom men så förstod jag att han har så mycket saker att han inte ens har koll på vad han har. Vi gjorde en deal. Han fick behålla fodralet om jag fick köpa nedanstående lampor billigt. Jag blev nöjd och han blev nöjd, det är goda affärer det :).


Jag tror inte att jag kanske har skrivit så mycket om det men jag har ett litet projekt på gång som jag hoppas kunna genomföra innan jul. Mitt projekt går i 50-tals tema och jag har redan nu börjat att samla på mig lite "rekvisita". Dessa två fina teakbrickorna hittade jag undanskuffade. De är i väldigt bra skick och de är äkta enligt märkningen på baksidan. På rätt plats, på rätt ställe kommer dessa brickor att göra sig väl!





Vid kommande loppisbesök måste jag försöka hitta en/flera kaffeserviser till mitt lilla projekt.


Inga kommentarer: